Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

FOTO: CHEQ

Skal du med på rejsen?

Hos det nystartede callcenter Cheq i Valby skal det være sjovt at være på arbejde, men man tager ikke på arbejde for sjov.

Hvad er hemmeligheden bag en succesfuld virksomhed?

På Trekronergade 126 i Valby er svaret relativt simpelt: Det handler om at skabe et socialt arbejdsmiljø med fokus på venskaber, teamspirit og sociale arrangementer, hvis man vil opnå gode resultater.

Sådan lyder det fra adressen i København, hvor man finder det nystartede callcenter Cheq. En ny, ung og energisk virksomhed, der sælger mobilabonnementer til privat og erhverv, men som i jagten på succes prioriterer lidt anderledes end mange andre callcentre.

”Vi lægger vægt på den enkelte medarbejders trivsel. Det er afgørende for os. Alle vores medarbejdere skal have det rigtig godt, når de er på jobbet,” siger Sune Csonka Christensen, der sammen med Anders Holmenlund er afdelingsleder og direktør i det nye firma.

FOKUS PÅ DEN ENKELTE

Cheq er en udspringer af det tidligere telemarketingsbureau Convenseo, der motiverede medarbejderne med ugentlige konkurrencer og sjove arrangementer. Eksempelvis tog de ansatte, der havde nået deres mål, hver tredje måned sammen på rejser til byer som Barcelona, London, Prag, Malaga og Amsterdam.

Filosofien var at skabe et miljø, hvor den enkelte medarbejder ikke blot blev anset som et nummer, men som et menneske bag telefonen. Den indstilling har man taget med videre i Cheq, forklarer Sune Csonka Christensen.

”Vi er i en hård branche med enorm stor udskiftning, hvor folk kommer og går. Derfor tror vi på, at en glad medarbejder er en god medarbejder,” siger han og fortsætter:

”Det skal være sjovt at gå på arbejde, men vi tager ikke på arbejde for sjov. Det er vigtigt at have et socialt og hyggeligt arbejdsmiljø, men der er ikke tale om et fritidshjem.”

PLADS TIL ALLE

Allerede nu er 14 medarbejdere ansat i det nye callcenter, der ønsker en personalestab på 20-25 mennesker.

”Gennemsnitsalderen er indtil videre 21 år, og det vidner om, at vi er et ungt team med energi og vilje til at sparke døren ind,” siger Sune Csonka Christensen.

Direktøren fortæller, at der er plads til alle hos Cheq – uanset om man har salgserfaring eller ej, så længe man blot har talegaverne i orden og brænder for salg.

”Det handler om at ville og om ikke at give op. Den gode sælger bliver ikke bedømt på den gode dag, men hvordan vedkommende reagerer på den dårlige dag,” understreger han.

Advertorialen er lavet i samarbejde med Convenseo.

  • GOTHA udgives af PA Magasiner, Rådhuspladsen 37, 1785 Kbh. V. Tlf: 33472986.